Tuesday 10 April 2012

BETUL KE 'BERSIH' DIBENARKAN?

Terperanjat beruk Miakbait apabila Menteri Dalam Negeri Hishamuddin hussein berkata Kerajaan tidak menghalang perhimpunan bersih.Banyak pihak seakan tidak percaya dengan apa yang dikatakan.

Ingat BERSIH 2,0 dulu,apabila mereka nak beri stadium untuk digunakan..Apa jadi???Hampeh!!!!macam-macam alasan!!Boleh percaya ke?..Mungkin ayat yang sesuai adalah "DENGAR BOLEH PERCAYA JANGAN!!!


Kerajaan benarkan perhimpunan BERSIH 3.0

Kerajaan tiada masalah membenarkan perhimpunan BERSIH 3.0 dilangsungkan seperti dirancang selagi penganjur mematuhi Akta Perhimpunan Aman 2011 dan tidak menimbulkan sebarang gangguan.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, atas semangat akta yang baru digubal itu, kerajaan tidak akan melarangnya.

Ditanya dalam sidang media di bangunan parlimen hari ini, Hishammuddin berkata kumpulan itu boleh berhimpun tetapi tidak boleh menyusahkan orang awam atau menjejas ketenteraman awam.

Perlu diingat juga akan ada laporan polis dibuat oleh NGO-NGO Proksi UMNO BN seluruh negara untuk mengagalkan himpunan ini dengan memberi berbagai alasan keselamatan dan  ini akan menjadi  alasan yang  digunakan oleh pihak berkuasa untuk  menghalang perhimpunan ini kelak.

KITA AKAN TUNGGU APA YANG AKAN BERLAKU KELAK,,,SIKIT MASA LAGI...HAMPIR DEKATNYA TARIKH BERSIH NANTI.,,,



No comments:

Post a Comment