Monday 11 April 2011

RASUAH POLITIK OLEH CALON PBB BN DI DUN TANJUNG DATU

Di dewan masyarakat sematan inilah majlis penyampaian bantuan sara hidup diadakan.Dewan ini milik kerajaan bukan milik PBB BN.Ditampal pulak gambar taib, najib dan calon. diluar dewan dan digantung keseluruhan dewan  tersebut dengan bendera BN.SPR menbisu umpama sibuta digua hantu.
wang sara hidup siap wang dengan sampul sekali




Semasa Musim pilihanraya kecil atau umum pasti BN akan menamburkan segala projek-projek mega untuk rakyat hingga sanggup merasuah pengundi.bukan itu saja mereka akan mengunakan segala kemudahan kerajaan bagaikan ianya milik mereka.




Kaya abang ini sekejap ada banyak lagi program yang akan menjanjikan wang tunai
Pagi tadi di dewan masyarakat sematan dun tanjung datu calon PBB BN Dato Adenan Satem serta Ahli parlimen santubong Datuk Wan Junaidi telah mengagihkan wang sara hidup kepada 400 orang nelayan.sebanyak RM200 setiap seorang.Majlis itu dianjurkan oleh Lembaga kemajuan ikan Malaysia (LKIM) dan kementerian pertanian dan Asas tani. setelah dun dibubarkan segala program yang melibatkan Bekas wakil rakyat atau calon yang akan bertanding tidak dibenarkan  mengunakan harta kerajaan untuk berkempen.dalam hal ini mananya SPR atau majlis perbandaran yang membenarkan dewan itu untuk digunakan sebagai tempat kempen.kenapa majlis berupa bantuan diberi pada musim PRN ini.adakah ini merasuah pengundi.MIAKBAIT dimakulmkan oleh penduduk tempatan bahawa sebenarnya wang sara hidup ini telah dimasukkan setiap bulan didalam akaun mereka tapi kali ini diberi secara tunai pada dimajlis yang dianjurkan siang tadi.

No comments:

Post a Comment